הסיפורים מאחורי המנות החמות של החורף

החורף בשיאו וזה הזמן להתפנק באחת ממסעדות BBB. בתפריט החורף החדש תמצאו מנות בטוויסט אחר, לצד ספיישלים שאסור לפספס:
המבורגר ג'וסי לוסי מדהים, מרק כפרי רותח, מחבת פטריות מקפיץ, מסקרפונה תות אלוהי, טורטיית אנטריקוט קריספית וברוסקטה ממכרת.
תפריט חורפי מנצח.

אם עקבתם אחר מסעה של דנה פרידר בסדרת הרשת בורגר טריפ, בעקבות ההמבורגרים הכי טובים בסצנה הניו יורקית, אתם יודעים שהפיינליסט הנבחר הוא הג'וסי לוסי – המבורגר בקר מפוצץ גבינה, ריבת בצל מתובלת, סרירצ'ה וירקות בשילוב צ'יפס בשרני. מאחורי הג'וסי לוסי עומד דו קרב בין שני ברים מיתולוגיים בעיר מיניאפוליס בארה"ב, שכל אחד מהם טוען שהוא זה שעומד מאחורי ההמבורגר האגדי. האחד הוא Matt’s Bar ומרחק כ-3 ק"מ ממנו הוא ה- 5-8 Club. כל אחד מהם מגיש ג'וסי לוסי שטוען להיות האורגינלי. ב-Matt’s Bar טוענים שההמבורגר נולד אי שם בתחילת שנות החמישים כשלקוח קבוע הזמין צ'יזבורגר אבל ביקש את הגבינה בתוך הקציצה במקום על גבי ההמבורגר. התוצאה היתה גבינה מותכת שנזלה מבין הלחמניות והסבה לו עונג רב. הוא כינה את התוצאה ג'וסי לוסי ומאז הכל היסטוריה. המנה התגלגלה ברחבי ארה"ב וכבשה את לב הניו יורקים. לא משנה מי מהברים האמריקאים המציא את הג'וסי המקורי – במסעדות BBB תוכלו העונה לתת ביס מהתפוח הגדול וליהנות מהמבורגר ג'וסי לוסי בהשראת המתכון של וויטמנס ניו יורק – ההמבורגר שדנה הכתירה כמלך ההמבורגריות של העיר. לפני שמכינים את ההמבורגר, מכניסים פנימה את הגבינה ולאחר הצלייה– הגבינה נוזלת ברכות החוצה. והטעם? זהירות, לא תוכלו להפסיק. כוכבים נוספים בנבחרת הספיישלים בתפריט הם ברוסקטה, טורטייה אנטריקוט, מחבת פטריות, מרק כפרי וקינוח תות מסקרפונה, שימתיק לכם את העונה. כל אחד מהם מגיע מאזור אחר בעולם, וביחד נוצר תפריט חורפי מנצח.
ג'וסי לוסי

הברוסקטה, למשל, היא מנת אנטיפסטי איטלקית טיפוסית, שהתפתחה ברומא העתיקה במהלך המאה ה-16 כאשר מגדלי הזיתים הביאו את הזיתים שלהם לבית בד מקומי וטעמו את השמן הטרי בלחץ עם פרוסות לחם.
הברוסקטה העכשווית היא מחצית כריך בגריל מוברש בשום, שמן זית ומלח בווריאציות שונות בתוספת עגבניות, ירקות או גבינה ועלי בזיליקום לפי בחירה במתכונת כשרה או לא כשרה, נהדרת בתור מתאבן וכמנה ראשונה.
מההתחלה אל הסיום. המסקרפונה בעלת המרקם החלבי הקטיפתי החלה את דרכה במאה ה-16 באזור לומברדיה ונהוג להכין אותה בגרסאות שונות – סמיכות, מתוקות ויחד עם תות שדה, הרכיב העונתי המושלם לחורף, היא מקבלת גוון ורדרד קסום ומדליקה את בלוטות הטעם.

ברוסקטה עם שמן זית וירקות

אוהבים טורטייה? קבלו אותה בגרסה בשרנית להפליא עם אנטריקוט. הפיתה הדקה שעשויה מקמח חיטה או קמח תירס החלה את דרכה במקסיקו. האגדה מספרת שהטורטיות הומצאו על ידי איכר למלכו הרעב בימי קדם ונעשו מתירס. באותה תקופה האצטקים השתמשו בהרבה תירס מבושל ובקמח שנוצר ממנו על מנת להכין בצק שנקרא מאסה. כאשר הספרדים הגיעו למקסיקו הם גילו שהאסירים האצטקים הכינו לחם תירס שטוח אותו כינו טורטיה – עוגה קטנה, פריכה, דקה ועגולה, אימצו אותה בחום והטורטייה פרצה החוצה ממקסיקו והפכה לכוכבת בינלאומית.
טורטיית אנטריקוט היא גרסה בשרית משביעה וטעימה, שופעת תבלינים. בשר האנטריקוט האיכותי מגולגל בטורטייה והוא בעצם הספין אוף החורפי של טורטיית העוף הקלאסית.

אז למה אתם מחכים? מוזמנים לגלות את מנות החורף החדשות ולהתאהב בכל ארוחה מחדש.

מחבת פטריות
מרק כפרי
100% בשר טרי ואיכותי