סוף המסע: לה קבררה

שף גסטון ריביירה הוא אחד מגדולי המוחות היצירתיים והמפתיעים בתחום הבשר בארגנטינה ובעולם כולו.
כשבחרתי להגיע למסעדת "לה קבררה" של שף ריביירה, כאחד היעדים לבורגר טריפ, כדי ליצור המבורגר ביחד עימו, זה היה בגדר חלום. הייתי בטוח שמדובר בסיפור בלתי אפשרי. מדובר בשף עסוק, ממש ה-"מסי" של עולם הבשר הארגנטינאי, ומה הסיכוי שהוא מעוניין בשיתוף פעולה עם רשת מסעדות ממדינה קטנה ומרוחקת אי שם במזרח התיכון?…

שף בי בי בי ושף גסטון ריביירה

גסטון ביקש להיפגש איתי באופן אישי כדי להבין את הרעיון שמאחורי סדרת בורגר טריפ, עניין שכבר הלהיב אותי. מיהרנו למסעדת "לה קבררה" המפורסמת וכבר בכניסה הרגשנו את האנרגיה המיוחדת של המקום. בתחילת השיחה שף גסטון היה מאוד רציני וסמכותי, אך במהרה הכנסת הפנים הארגנטינאית והיין פשוט עשו את שלהם ושני שפים התחילו לדבר את שפת הקולינריה הבינלאומית. שוחחנו על המסע בעקבות הבשר, על המסעדה שלו ועל היתרונות האדירים של שימור המטבח הארגנטינאי המסורתי בכדי להכין את בשר האנגוס המושלם.

מסעדת "לה קבררה"
תוך כדי שיחתנו, נחתו על השולחן קעריות נירוסטה קטנות מלאות בצבעים ובטעמים מרגשים, מעשה ידיו ומוחו של גסטון: מחית תפוח עץ שהזכירה בטעמה חבושים וקונפי שום בפפריקה, לצד נקניקיות צ'וריסוס מושחתות, "צ׳ינצ׳ולנס" של טלה ואסדו של הסינטה שהיה עשוי בצורה יוצאת דופן. ואז זה פשוט הכה בי. שילוב הטעמים הזה היה כזה שמחבק אותך ואומר לך "אל תשכח אותי". כשף, אני מחכה לרגעים כאלה, אשר הופכים לזיכרון, שבדרכו, הופך להשראה. גסטון שאל על מה חשבתי ומיד ההשראה מהארוחה התחברה למרכיבים. גסטון ואלחנדרו, הסו שף שלו, רשמו את הרכיבים, ביניהם בשר אנגוס, טלה, "ממבריו", שום קונפי וצ'וריסוס, וקבענו להיפגש למחרת להכין את המנה החדשה. מהתרגשות כמעט ולא ישנתי באותו הלילה.

למחרת בבוקר הגעתי עם כל צוות ההפקה למסעדה והתמקמנו במטבחון שנמצא במיקום מושלם – לצד הפרייה המרשימה של האסאדור. גסטון נכנס לתהליך ההכנה במקצועיות מופלאה ולא חסך בידע שלו בבשר לטובת המנה. להיות חלק מאירוע קולינרי יוצא דופן עם האיש הזה היה פשוט עונג צרוף.

את ההמבורגר הכנו מאפס. טחנו, חתכנו, הרכבנו, צלינו, מרחנו. ברגע מסוים כל החלקים התחברו לכדי מנה אחת, כזו שהביס דרכה כל כך עוצמתי שהוא יכול לסכם מסע שלם בעקבות האנגוס השחור וההמבורגר בארגנטינה.

שני המבורגרים במסעדת "לה קבררה"

שף גסטון ריביירה לימד אותי את הדבר החשוב ביותר שלמדתי במסע ואולי אחד החשובים שלמדתי בחיי – "במקום שבו המיומנות והלב נפגשים המזל מאיר פנים".

מוקדש לשף גסטון רביירה, מקצוען אמיתי עם לב ענק .

100% בשר טרי ואיכותי