תחנה ראשונה במסע: קאמפו סן אנטוניו

בשאיפה להגיע להמבורגר המושלם התחלנו את המסע שלנו דווקא במקור – בארגנטינה, המקום שבו מתחיל הסיפור של הבשר. הגענו לחווה ארגנטינאית טיפוסית ""Campo San Antonio, מקום שבו מגדלים את בעלי החיים בכבוד במרחק שעתיים נסיעה מבואנוס איירס. החבר'ה בחווה מכינים את הבשר בשיטה הארגנטינאית המסורתית, "ASADO", זו שהארגנטינאים הפכן לנכס לאומי יחד עם האנגוס השחור. האנגוס השחור מגיע בכלל מסקוטלנד, למרות שרובנו בטוחים שמדובר בבקר ארגנטינאי.
אי אפשר היה להתעלם מהנופים הירוקים ומריח העשן הנעים שאפף את המקום. בחווה פגשתי את אנדרס צ'ילאנטי , אסאדור דור שלישי בארגנטינה, מומחה בצלייה על ה– PARRILL, הגריל הארגנטינאי המסורתי.מדובר במבנה קבע מקורה שבמרכזו מדורה של בולי עץ גדולים, רשת נמוכה לצידי המדורה וצלבי ברזל גדולים לצליית נתחי הבשר מול הלהבות והעשן. בצידו הפנימי של המבנה היה גריל ארוך עם רשת, גם הוא עם גחלים לוהטות שאנדרס מפיק מהעצים שהוא שורף. הגריל מיועד למנות אחרות של בשר ביניהן צ'וריסוס, נקניקיות דם, צ'ינצ'ולונס של בקר ועוד.
הבשר לא איחר להגיע , טלה שלם על העצם, נתחי בקר גדולים והכוכב המרכזי של האירוע ה – ""ASAADO DE TIRA, נתח בשר שמן מאזור הצלעות, מדובר באחד הנתחים הנחשבים ביותר בארגנטינה אם לא הנחשב ביותר, אפילו יותר מאנטריקוט. אנדרס תיבל את האסדו באדובה, שיפד על צלב ברזל והטה אותו אל המדורה כך שצד העצמות לכיוון האש וזאת כדי שהחום העז של המדורה יעבור דרך העצמות אל הבשר והשומן, ירכך אך לא ישרוף אותם. אנדרס הקפיד להרטיב את הבשר בעזרת ADOBE , האדובה מורכב ממים, חומץ, שמן, שום, פטרוזיליה, אורגנו, צ'ילי ולפעמים גם מעט כמון. מדובר בנוזל ששומר על לחות הבשר ובמקביל נותן לו טעמים מצוינים.

אנדרס הקפיד לעבור איתי על המדריך המלא לאסאדו המושלם: לפני הכל איכות הבשר, זה חייב להתחיל באנגוס השחור ובנתח אסדו עם מינון נכון של שומן ובשר. הדבר השני הוא העצים, האש והעשן שהם מפיקים, מה שמקנה לאסדו הארגנטינאי את טעמו הייחודי. לסיום הוסיף, שאת האסדו הופכים לצד הבשר אל מול האש רק כאשר החלק של הבשר חם מאוד ומבעבע.

לא באמת יכולתי לחכות עד שיגיעו כולם לאכול ולשמחתי הייתי קרוב לצלחת, אנדרס שלף סכין וחתך לי רצועת אסדו פריכה ושמנה, הוספתי מעליה מעט צ'ימיצורי והחוויה הייתה פשוט שמימית. ביס של בשר פריך, עסיסי, מעושן ושמן שמקבל איזון אידיאלי עם הצ'ימיצ'ורי החמצמץ.

באותו רגע הכל התחבר לי, הביס המושלם וההבנה של מה זה אסדו ועם איזה המבורגר אנחנו. מתחילים

100% בשר טרי ואיכותי